Honden(eigenaren) opnieuw de dupe van bezuinigingen!

11 apr 2012, 16:46Gemeenteberichten
heerenvandezeearnhem
Arnhem Nieuws
Zuid Centraal houdt handtekeningenactieArnhem - Het APV-artikel over honden uitlaatplaatsen wordt, met goedkeuring van de meeste partijen in de gemeenteraad, afgeschaft. Zuid Centraal is daar sterk op tegen. De honden uitlaatplaatsen worden niet meer schoongehouden, laat staan aangelegd. Bovendien zijn ook nog eens de meeste afvalbakken in de wijk verwijderd. Volgens de APV moeten hondenbezitters zelf de hondenpoep opruimen. Een vrome wens van wethouder van Gastel, maar volstrekt onrealistisch. Handhaving is er nauwelijks en zal nog minder worden gezien de bezuinigingen. In zeven maanden in 2011 wisten de handhavers ‘wel 40 boetes' uit te delen, waarvan slechts één voor het niet opruimen van hondenpoep! Dat schiet dus echt op! Desondanks durft wethouder van Gastel op de gemeentelijke site te reppen over een succesvolle aanpak! Voor ons is dit beleid een wassen neus, die je ook nog maar liever dicht knijpt!. Zuid Centraal maakt zich zorgen over de gevolgen voor het milieu, maar ook voor de gezondheid van kinderen en honden.
Zuid Centraal houdt handtekeningenactie
Arnhem - Het APV-artikel over honden uitlaatplaatsen wordt, met goedkeuring van de meeste partijen in de gemeenteraad, afgeschaft. Zuid Centraal is daar sterk op tegen. De honden uitlaatplaatsen worden niet meer schoongehouden, laat staan aangelegd. Bovendien zijn ook nog eens de meeste afvalbakken in de wijk verwijderd. Volgens de APV moeten hondenbezitters zelf de hondenpoep opruimen. Een vrome wens van wethouder van Gastel, maar volstrekt onrealistisch. Handhaving is er nauwelijks en zal nog minder worden gezien de bezuinigingen. In zeven maanden in 2011 wisten de handhavers ‘wel 40 boetes' uit te delen, waarvan slechts één voor het niet opruimen van hondenpoep! Dat schiet dus echt op! Desondanks durft wethouder van Gastel op de gemeentelijke site te reppen over een succesvolle aanpak! Voor ons is dit beleid een wassen neus, die je ook nog maar liever dicht knijpt!. Zuid Centraal maakt zich zorgen over de gevolgen voor het milieu, maar ook voor de gezondheid van kinderen en honden.
Zuid Centraal vindt honden volwaardige ‘medebewoners' waarvoor een ‘redelijke' hondenbelasting mag worden betaald mits daarvan voorzieningen worden gerealiseerd. Dit gemeentebestuur gooide ‘de hond' met het badwater weg door zowel belasting als voorzieningen af te schaffen. Zuid Centraal protesteert hiertegen en houdt een handtekeningenactie om het hondenbeleid ingrijpend te wijzigen en honden -tegen een redelijk tarief- voorzieningen te bieden waar zij, hun baasjes en de buurt behoefte aan hebben.
Zuid Centraal houdt woensdag 18 april een Burgerforum. Een aantal sprekers zal hun visie met betrekking tot hondenbeleid verwoorden waarna iedereen aan de discussie kan deelnemen. De uitkomst van deze avond zal meegenomen worden naar de gemeenteraad op 23 april aanstaande. U kunt onze actie ook ondersteunen door het plaatsen van uw handtekening. Zaterdag 14 en 21 april vindt u ons op winkelcentrum Kronenburg of plaats uw handtekening op onze website www.zuidcentraal.nl
Het Burgerforum vindt plaats in het Bruishuis, Akkerwindestraat 1. Inloop is om 19.30 uur en we starten vervolgens om 20.00 uur. U kunt zich aanmelden via email, [email protected] of telefonisch 06-1356 8779 onder vermelding van naam en de wijk waarin u woont.
loading

Loading articles...

Loading