Op een prachtige zomerse dag in juni kreeg Wilco Nieuwenhuis, eigenaar van Biologische Melkveehouderij De Elzenhof en lid van zuivelcoöperatie FrieslandCampina, bezoek van een filmploeg.
Na het succes van de communicatiecampagne ‘#Weigevoel door de ogen van een ander’, waarmee FrieslandCampina in oktober 2023 ruim 1,2 miljoen burgers bereikte, startte op 4 juli het vervolg met twee nieuwe verhalen.
De Elzenhof
In één van deze verhalen staat de melkveehouderij, gelegen aan de Zutphensestraatweg in Velp, centraal. Het verhaal belicht de manier waarop Wilco Nieuwenhuis samenwerkt met de natuur en het landschap, en hoe hij samenwerkt met de
vrijwilligersgroep van
Stichting Landschapsbeheer Gelderland .
Doel van de Campagne
FrieslandCampina streeft ernaar om de boerderij en de maatschappij dichter bij elkaar te brengen. Door middel van storytelling wil het bedrijf burgers, consumenten en afnemers inzicht geven in hoe melkveehouders zich dagelijks inzetten voor hun bedrijf en de omgeving.
#Weigevoel door de ogen van Wim
, werkt minimaal één keer per maand een ochtend en een deel van de middag bij
Biologische Melkveehouderij De Elzenhof. Samen met boer Wilco vertelt hij over het vrijwilligerswerk, de boerderij en de verbinding met de natuur, het landschap en de samenleving.
Extra informatie