‘De Hartslag van Arnhem’ vanaf nu geopend op Arnhem Centraal

13 nov , 12:46 Kunst&Cultuur
Doorkijk pop-up podcaststudio Arnhem Centraal

Onder de naam ‘De Hartslag van Arnhem’ opende Citymarketing Arnhem op maandag 10 november een pop-up podcaststudio op Arnhem Centraal.

In de komende twee maanden wordt hier het echte geluid van de stad vastgelegd: twaalf podcasts waarin bekende en onbekende Arnhemmers vertellen over bezoeken, wonen, werken/ondernemen en studeren in hun stad. De studio blijft geopend tot begin januari 2026.

Ook als videopodcast

Tijdens de opnames kunnen geïnteresseerden aan de buitenzijde live meeluisteren via koptelefoons, waardoor de stad tot leven komt in de stationshal. De podcasts worden ook als videopodcast opgenomen en in korte fragmenten verspreid via social media. Zo wordt de promotie van Arnhem verrijkt met herbruikbare, authentieke content die de stad positief en eigentijds positioneert.

Echte Arnhemmers, echte verhalen

Arnhem bruist, maar de mooiste verhalen blijven soms nog verborgen. Met 'De Hartslag van Arnhem' worden die verhalen hoorbaar en zichtbaar gemaakt. Elke aflevering zoomt in op een thema dat Arnhem kleur geeft. Van natuur, mode en energie tot kunst, sport, inclusiviteit en creativiteit. Diverse gasten, waaronder burgemeester Ahmed Marcouch, komen langs om hun kijk op Arnhem te geven.

“We vertellen het verhaal van de stad met de stad,” zegt Bas Keukens, relatie- en communicatiemanager van Citymarketing Arnhem. “Van inwoners tot ondernemers, van studenten tot bestuurders… iedereen draagt bij aan de hartslag van Arnhem. Dit project laat oprecht zien en horen waarom Arnhem een stad is waar mensen willen zijn.”

Een studio in het hart van de stad

De keuze voor Arnhem Centraal als opnamelocatie is geen toeval: het station, dat deze maand zijn tiende verjaardag viert, is letterlijk en figuurlijk het middelpunt van de stad. De pop-up studio is ingericht met herkenbare Arnhemse objecten, waaronder attributen uit Burgers’ Zoo, een witte fiets van Het Nationale Park De Hoge Veluwe, Wattsun batterijen, kunst uit Museum Arnhem en een tramreplica uit het Openluchtmuseum.

In samenwerking met de stad

'De Hartslag van Arnhem' is een initiatief van Citymarketing Arnhem en wordt uitgevoerd door podcast agency De Podcasters, in samenwerking met Le Bureau de L’eau (design en huisstijl) en Studio Bas Boerman (website intoarnhem.nl). Diverse Arnhemse organisaties hebben bijgedragen aan de inrichting van de studio en zijn daar zichtbaar binnen het studiodecor.

De studio is regelmatig toegankelijk voor reizigers en geïnteresseerden en er zijn plannen om bij een volgende reeks ook andere lokale organisaties en initiatieven een podium te geven.

Meer informatie

Meer informatie via deze link

Plopkap De Hartslag van Arnhem(1)