Cas Spanjers van Expert Wageningen: ‘We onderscheiden ons door service en klantvriendelijkheid’

02 okt , 11:52 Zakelijk
expertwageningencas en ineke liggend 66e420ca94a5c
Een jaar geleden namen Cas en Ineke Spanjers Expert Wageningen over van hun voorgangers, Herbert en Evelien Boon. Hoog tijd om te horen hoe het hen in Wageningen bevalt.
Expert Wageningen is de tweede winkel van Cas en Ineke Spanjers. Ze zijn ook eigenaar van de Expertwinkel in Elst. Cas Spanjers begon al op zijn zestiende bij Horn Elektro in Oss, als bijbaantje naast school. Terwijl hij daar werkte ging de zaak over naar Expert. Tijdens zijn heao-studie bleef hij bij Expert werken en toen hij daar na zijn studie een vaste baan aangeboden kreeg, zei hij direct ja. Hij groeide er door tot bedrijfsleider en stapte daarna over naar de nieuwe Expertvestiging in Uden, ook als bedrijfsleider. “Lachend: ik heb inmiddels oranje bloed, ik ben een echte Expert man!”
Wageningen, Elst en Heteren
Vanaf zijn zestiende wist hij dat hij ooit een eigen zaak wilde. “Natuurlijk in de elektronica! Vijf jaar geleden vond ik de tijd rijp en omdat ik inmiddels mijn vrouw had leren kennen die uit Arnhem komt zocht ik daar in de buurt. Dat werd Expert Elst.”
Het artikel gaat verder onder de foto.
Expert Wageningen<br>
Expert Wageningen
Ineke Spanjers werkte als customer service manager in de gezondheidszorg. Toen er een vacature kwam bij Expert Elst besloten Cas zijn vrouw Ineke dat zij in de winkel kwam werken. “Ze viel al zo nu en dan in en zag het meteen zitten. Dus nu hebben we een familiebedrijf en dat bevalt uitstekend. We vullen elkaar goed aan.”
Bij de overname van Expert Wageningen was de aanvankelijke taakverdeling: Ineke in Wageningen en Cas in Elst. “Maar we kregen het zo druk met twee winkels, dat we een magazijn voor de opslag van de voorraad van beide locaties hebben betrokken in Heteren. Dat scheelde enorm in de dagelijkse werkzaamheden en in de opslagruimte in de winkels. We hebben nu vijf bussen rijden. Momenteel is Ineke vooral in Heteren voor de planning en organisatie daar.
Hij is heel blij met de loods in Heteren. “Dat geeft rust. We hoeven nu niet meer elke dag zelf de voorraden te handelen. Daarnaast werkt het veel efficiënter.”
Ambitie
Waarom koos hij voor een tweede winkel? “Ik ben ambitieus en de kans deed zich voor. Het is een extra uitdaging. Op den duur wil ik meer organisatorisch op de achtergrond werken. Met één winkel kan dat niet, met meerdere winkels wel. Ik blijf dan ook openstaan voor nieuwe kansen. Als er een kans voorbij komt hier in de buurt wil ik graag een derde winkel overnemen.”
Het artikel gaat verder onder de foto.
expert wageningen 10 66e42146dd900
Dat komt ook door zijn betrokkenheid bij de Expertfamilie, vertelt Spanjers. “We hebben nu 140 winkels in Nederland. Het is voor Expert belangrijk dat die locaties blijven bestaan. Vaak is er een probleem met opvolging, daar kan ik een oplossing voor bieden door een extra winkel over te nemen.”
Hij heeft in totaal achttien mensen in dienst, waaronder de twee bedrijfsleiders voor Wageningen en Elst en daarnaast verkopers en magazijnmedewerkers.
Expert staat bekend als elektronicawinkel, maar het assortiment is veel breder. Je vindt er onder meer huishoudelijke apparaten, witgoed, audioapparatuur, apparatuur voor verwarming en ventilatie, computer accessoires en kantoorapparaten. Hardlopers bij Expert zijn witgoed – wassen, drogen, koelen en vriezen – en apparatuur voor inbouwkeukens. “Vooral dat laatste heeft de laatste jaren een vlucht genomen: apparatuur uit inbouwkeukens die aan vervanging toe is. We hebben eigen monteurs in dienst die kunnen inbouwen. De tak televisies loopt ook heel goed.”
Service en klantvriendelijkheid
Expert winkels onderscheiden zich door service, vertelt Spanjers. “Wij zijn lang  niet altijd duurder dan online, maar het grote verschil is onze service. Wij hebben deskundig personeel dat goede voorlichting kan geven over alle in de winkel aanwezige artikelen. We merken dat dat gewaardeerd wordt door onze klanten. Je krijgt hier deskundig advies, we hebben een persoonlijke benadering en we denken mee met de klant. Dat is onze kracht.”
Het artikel gaat verder onder de foto.
Cas Spanjer tussen zijn medewerkers
Cas Spanjer tussen zijn medewerkers
Duurzaamheid wordt steeds belangrijker voor klanten, zeker in Wageningen, merkt Spanjers. “Ook daarover kunnen we onze klanten goed informeren. We hebben natuurlijk allerlei energiezuinige apparaten in de winkel. Ook werken we samen met de gemeente Wageningen met de Groene bon. Die kunnen mensen met een kleine beurs aanvragen bij de gemeente. De bon heeft een waarde van 400 euro en kan gebruikt worden om bij ons met korting bijvoorbeeld een duurzamere koelkast of wasmachine aan te schaffen. De oude apparaten nemen wij voor ze mee terug bij de bezorging.”
Goedlopende winkel
Spanjers geniet ervan als hij een ontevreden klant weer helemaal tevreden kan maken. “Ook het centrale inkopen is erg leuk om te doen, dat hoop ik in de toekomst verder uit te breiden met een derde winkel, zodat we vanuit een centraal punt een groot deel van de regio bedienen.”
Cas en Ineke Spanjers hebben het erg naar hun zin in Wageningen. “Het bevalt ons hier goed. We ervaren deze regio als erg prettig. Samen met ons personeel, dat we overgenomen hebben van de vorige eigenaar, hebben we er een eigen draai gegeven aan deze goedlopende winkel. We zijn heel tevreden!”
Informatie
Expert Wageningen is gevestigd aan de Churchillweg 4. Het bedrijf heeft eigen parkeerplaatsen en is goed bereikbaar. Voor contact bel 0317 412 203 of kijk op Expert Wageningen.