Door de coronacrisis bezoeken minder mensen de
bioscoop. Daar moet volgens de Nederlandse filmbranche verandering in komen.
Met de campagne
ganaardefilm.nl willen filmmakers het publiek weer naar de zalen lokken.
Uit het oog, uit het hart
In de reclamespots, op tv en online, laten Jan Kooijman, Robert de Hoog, Nasrdin Dchar en Thekla Reuten zien waarom het volgens hen zo leuk is om in de bioscoop een
film te kijken.
Volgens een van de initiatiefnemers,
Dutch FilmWorks , is de bioscoop een beetje verdwenen uit het hoofd van veel mensen. “Uit het oog, uit het hart. Daarom willen we met deze campagne mensen eraan herinneren dat het weer kan. Juist nu mensen in de zomer veel thuis zijn,” aldus de filmdistributeur.
Genoeg films de moeite waard
Hoewel de grote blockbusters zijn uitgesteld, draaien er genoeg andere films die volgens de initiatiefnemers de moeite waard zijn. “Zo komt binnenkort de Nederlandse romantische komedie uit, Alles is zoals het zou moeten zijn. En veel bioscopen herhalen ook klassiekers.”
De campagne
ganaardefilm.nl is een initiatief van de gehele branche, waaronder distributeurs, bioscopen en filmtheaters.