Heb je één van de lerarenopleidingen van de HAN gevolgd? Ben je onlangs afgestudeerd en ben je al gestart met een baan in het onderwijs?
Gefeliciteerd. Jouw inductiefase als startende leraar is hiermee begonnen.
Onderwijsgevenden zijn de eerste jaren na hun diplomering bezig om zich te ontwikkelen tot volledig vakbekwame leerkrachten. Deze periode wordt in onderwijsjargon de ‘inductieperiode’ genoemd.
12 november online symposium
Starten als docent gaat niet vanzelf, dat heb je zelf waarschijnlijk ook ervaren. Daarom organiseert de HAN Academie Educatie samen met de Radboud Docenten Academie op 12 november aanstaande het online symposium Inductie van startende leraren: hoe nu verder?. Het programma richt zich op verschillende doelgroepen die betrokken zijn bij de inductiefase. Dat zijn ontwerpers van inductieprogramma’s, begeleiders van starters én starters zelf. Voor elke doelgroep is er een route samengesteld met drie sessies waarin zowel aandacht is voor theorie als praktijk.
Programma
De middag start om 14.15 uur en eindigt om 17.00 uur. Het programma is geheel online. We nodigen je van harte uit om deel te nemen aan één van de drie routes in het programma van het symposium. Daarin gaat het onder andere over de vraag hoe je als starter je stuurkracht kunt aanwenden: hoe kun je invloed uitoefenen, keuzes maken en je houding bepalen in relatie tot je werk en je professionele identiteit?
Helma Oolbekkink
Lector Helma Oolbekkink zal de witte route Starter zijn verzorgen. Helma Oolbekkink vindt het intrigerend hoe leraren zich al dan niet blijvend professioneel ontwikkelen. Waar vinden zij voedingsbodem om zichzelf te scholen en hoe kun je van scholen een plek maken waar zowel leerlingen als ook leraren leren?
Aanmelden
Deelname is gratis, aanmelden kan tot en met dinsdag 10 november. Het symposium is een vervolg op een eerder online symposium rondom dit thema (op 17 september 2020) Alvast inspiratie opdoen? Klik dan hier.