Social media op de werkvloer

Bijna iedere werkgever heeft te maken met het gebruik van social media door een of meerdere medewerkers. De grote vraag is hoe ga je hiermee om? Wat kunnen werknemers wel en wat mogen zij beslist niet communiceren op social media? Steeds vaker worden medewerkers hierop aangesproken en juridisch aangepakt.

Bijna iedere werkgever heeft te maken met het gebruik van social media door een of meerdere medewerkers. De grote vraag is hoe ga je hiermee om? Wat kunnen werknemers wel en wat mogen zij beslist niet communiceren op social media? Steeds vaker worden medewerkers hierop aangesproken en juridisch aangepakt.

Tijdens de ontbijtbijeenkomst van het Ondernemers Kontakt Arnhem (OKA) op 24 oktober zijn de leden geïnformeerd over de juridische aspecten van social media op de werkvloer. Danny Vester, advocaat arbeidsrecht en verbonden aan Dirkzwager advocaten en notarissen in Arnhem, heeft hierover een presentatie verzorgd, waarbij hij is ingegaan op social media tijdens de sollicitatiefase, tijdens het dienstverband en op social media na afloop van de arbeidsovereenkomst. Met veel praktische tips en handvatten zijn de leden na afloop van de presentatie weer aan het werk gegaan.

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden